Általános szerződési és szállítási feltételek
Az AntiAging Medical Kft. (székhely: 1054 Budapest, Hold utca 29. I/1., adószám: 257499094-1-41, cégjegyzékszám: CG-01-09-400544) mint az IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum (1054 Budapest, Hold utca 29. I/1.) üzemeltetője, mint szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) az általa nyújtott
szolgáltatások (továbbiakban: Szolgáltatások) igénybevételének feltételeit, valamint a Szolgáltató és Ügyfele között létrejött egyes szolgáltatási szerződések általános szerződési feltételeit (a továbbiakban: „ÁSZF”) az alábbiak szerint állapítja meg:
1. Az ÁSZF hatálya. A szolgáltatási szerződés létrejötte, tárgya és tartalma
1.1 A jelen ÁSZF vonatkozik valamennyi, a Szolgáltatónál elérhető szolgáltatás igénybevételére, függetlenül attól, hogy az arra irányuló szerződést írásba foglalták-e vagy sem. A Szolgáltató az ÁSZF mindenkor hatályos szövegét a weboldalán (www.idealmed.hu) közzéteszi és jogosult egyoldalúan módosítani azt.
1.2 Szolgáltatási szerződés a szolgáltatást igénybe vevő Ügyfél és a Szolgáltató (a továbbiakban együtt: „Felek”) között jön létre. Az Ügyfél az időpontfoglalással, valamint a szolgáltatások megrendelésével, illetve igénybevételével a jelen Általános Szerződési Feltételeket magára nézve kötelezőnek fogadja el.
1.3 A Felek közötti szolgáltatási szerződés az adott szolgáltatás vonatkozásában az Ügyfél időpont foglalásával és az időpont Szolgáltató általi visszaigazolásával hatályosul azzal a kitétellel, hogy a Felek az Ügyfél megjelenésekor személyesen is kötnek szerződést írásban, szóban vagy ráutaló magatartással.
1.4 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások – tájékoztató jelleggel – az IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum mindenkor aktuális weboldalán (www.idealmed.hu) részletesen feltüntetésre kerülnek. A Szolgáltató a szolgáltatások körét bármikor jogosult belátása szerint módosítani.
1.5 A Szolgáltatások árait a Szolgáltató weboldalán az egyes szolgáltatások leírásánál feltüntetett árlisták tartalmazzák. A Szolgáltató jogosult arra, hogy árait bármikor módosítsa, melyet honlapján (www.idealmed.hu) a változás hatályosulása előtt kellő időben közzé tesz. A Szolgáltató konkrét árajánlatot a konzultáción való személyes megjelenés alkalmával, a kezelést, beavatkozást megelőzően, a Páciens igényeinek felmérése, és a személyes egyeztetés alapján, szóban ad. Írásbeli ajánlatot a Szolgáltató csak külön igény esetén vagy egyedi esetben ad. A Szolgáltató honlapján közzétett árak és a személyes megjelenéskor tett Szolgáltatói árajánlat ütközése esetén a Páciens személyes megjelenésekor tett árajánlatban foglaltak az irányadók.
1.6 Nem minősül árajánlatnak, ha az Ügyfél a személyes konzultációt megelőzően személyesen, telefonon, közösségi oldalon vagy e-mailben érdeklődik a szolgáltatásokról és annak díjairól, és azokról a Szolgáltató általános tájékoztatást ad.
1.7 A konzultációs díj az egy hónapon belül igénybe vett Szolgáltatások esetén beleszámít az igénybe vett Szolgáltatás díjába.
1.8 Az akciós, promóciós szolgáltatási árak kizárólag a megjelölt időszakra és/vagy Szolgáltatásokra érvényesíthetőek és más kedvezménnyel nem vonhatók össze. A 3-4 alkalmas kezelésekre adott árengedmény esetén – eltérő megállapodás hiányában – a szerződéskötéstől számított hat hónapon belül valamennyi kezelést igénybe kell venni.
1.9 A Felek között létrejövő szerződések tárgya a szakorvosi konzultáció, továbbá az ez alapján az Ügyfél által igényelt és a Szolgáltató által vállalt szolgáltatás (a továbbiakban: „Szolgáltatás”). A Szolgáltatás konkrét szerződéses tárgyát és tartalmát a jelen ÁSZF, az Ügyfél személyes megjelenése során a Szolgáltató által adott árajánlat szerinti ár, az Ügyfél regisztrációs, tájékoztató és beleegyező nyilatkozatai tartalmazzák. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a szolgáltatások igénybevételéhez a jelen ÁSZF rendelkezései elfogadása mellett el kell fogadnia az egyéb dokumentumokban rögzített feltételeket is. A Páciens tudomásul veszi továbbá, hogy az árajánlat elfogadásával vagy a regisztrációs, tájékoztató és beleegyező nyilatkozatok aláírásával és/vagy a szolgáltatás igénybevételével megrendeli a Szolgáltatásokat.
1.10 A Páciens köteles betartani és az esetleges kísérőivel betartatni a Szolgáltató mindenkori házirendjét. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Házirend be nem tartása esetén a Szolgáltató jogosult a kezelés megkezdését megtagadni vagy már folyó kezelés esetén azt félbeszakítani. Ennek további, fizetési kötelezettséggel járó jogkövetkezményeit a 6. pont tartalmazza.
2. Bejelentkezés
2.1 A Szolgáltatások kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján vehetők igénybe. Időpontot telefonon, e-mailben vagy honlapon található időpontfoglalási űrlap kitöltésével lehet igényelni. A Páciens által történt előzetes időpontfoglalás csak akkor válik véglegessé, ha azt a Szolgáltató munkatársa írásban visszaigazolja. A Felek között elektronikus úton szerződés nem jön létre.
2.2 A lefoglalt időpontot legkésőbb 24 órával megelőzően emlékeztető email és SMS üzenet kerül kiküldésre a Páciens által a foglaláskor megadott mobil telefonszámra vagy e-mail címre.
2.3 A Páciens köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót e-mailben, sms-ben vagy telefonon, amennyiben a lefoglalt időpontban megjelenni nem tud.
2.4 A késésre, az időpont halasztására és lemondására vonatkozó rendelkezéseket a 3. pont tartalmazza.
2.4 Amennyiben a Páciensnek a Szolgáltató felé fizetési kötelezettsége áll fenn, a Szolgáltató csak akkor biztosít a Páciens részére időpontot, ha fennálló fizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz. A fizetési kötelezettség teljesítéséig a Szolgáltató jogosult a további bejelentkezést és a Szolgáltatás teljesítését is megtagadni.
3. A Szolgáltatások igénybevételének feltételei
3.1 A Szolgáltató orvos-esztétikai beavatkozásokat, fogászati kezeléseket kizárólag az IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum orvosával történt előzetes konzultációt követően végez. Az időpont egyeztetés alkalmával a Páciens számára a Szolgáltató – lehetőségei szerint – biztosítja, hogy úgy foglaljon időpontot, hogy amennyiben a konzultációt követően a kezelés mellett dönt, a Szolgáltató a kezelést azonnal el tudja végezni, feltéve, hogy a kezelés azonnali igénybevételének nincs szakorvosi kontraindikációja.
3.2 A Szolgáltató kozmetikai, alakformáló és masszázs szolgáltatásainak igénybevételéhez előzetes orvosi konzultáció nem szükséges, kivéve, ha a Páciens ezt az időpont foglaláskor kifejezetten, előzetesen kéri a Szolgáltatótól.
3.3 A Szolgáltató a csoportos oktatásokat, tréningeket a www.idealmed.hu oldalon feltűntetett időpontokban biztosítja az Ügyfél számára. A Privát tréning esetében az időpontot a Felek közösen határozzák meg. Akár csoportos, akár privát tréningen kíván az Ügyfél részt venni, jelentkezni a Szakmabelieknek aloldalon lévő űrlap kitöltésével és elküldésével tud, és ezzel egyidejűleg az Ügyfél elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti ezen ÁSZF-ben foglaltakat.
3.4 A Szolgáltató által nyújtott képzések, tréningek nincsenek szakvizsgához kötve. Feltétele csupán az általános orvosi/fogorvosi diploma megléte. Tanfolyamaink nem adnak jogosultságot a működési engedélyhez. Az ÁNTSZ engedélyre való jogosultság az aktuális ÁNTSZ rendelet függvénye, az engedély kiadása a helyi illetékes hatóság döntési jogköre.
3.5 Az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni, ellenkező esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni.
3.6 Az Ügyfél a Szolgáltatás igénybevétele előtt részletes szóbeli tájékoztatást kap a szolgáltatás teljes menetéről. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben külön írásban nem kéri, úgy a szóbeli tájékoztatást és a Szolgáltató által rendszeresített formanyomtatványokat, tájékoztató, beleegyező nyilatkozatokat elegendőnek tartja az adott Szolgáltatás igénybevételéhez, és azok aláírásával elismeri, hogy kellő előzetes tájékoztatásban részesült ahhoz, hogy a kezelésnek alávesse magát. Amennyiben az Ügyfél ugyanazt a kezelést korábban már igénybe vette, az arról szóló beleegyező nyilatkozatot egyszer már aláírta, úgy ismételt kezelés esetében – a jogszabályi előírások ellentétes rendelkezései hiányában – ráutaló magatartásával is létrejön a szerződés, illetve elvégezhető a Szolgáltatás.
3.7 Az Ügyfél részére lefoglalt időpont a kezelés, oktatás, orvosi ellátás kezdési időpontja. A pontos kezdéshez 10 perccel előbbi érkezés szükséges. Amennyiben az Ügyfél közvetlenül az időpontja előtt közli a késését, és maximum 10 percet késik, a Szolgáltató azt tudomásul veszi. Amennyiben a Páciens közli a késést, de az előre láthatólag meghaladja a 10 percet, úgy abban az esetben az adott körülmények figyelembevételével a Szolgáltató jogosult egyoldalúan eldönteni, hogy teljesíti-e a Szolgáltatást vagy új időpont foglalása szükséges. Amennyiben a Szolgáltató a szolgáltatást elvégzi, azonban az a tervezettnél rövidebb ideig tart, az elmaradt rész későbbi “pótlására” nincs lehetőség, az Ügyfél kár- vagy költségtérítésre nem jogosult.
3.8 Az Ügyfél jogosult a lefoglalt időpontot legkésőbb 24 órával azt megelőzően díjmentesen elhalasztani más időpontra, telefonon, e-mailen vagy egyéb szöveges üzenetben. A halasztott időpont lefoglalására a bejelentkezésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. A fenti időtartamokon belüli halasztás a Páciens részéről való lemondásnak minősül és a 6. pontban foglalt kötbér fizetési kötelezettséget keletkezteti a Páciens oldalán.
3.7 Az Ügyfél az előzetesen lefoglalt időpontot legkésőbb 24 órával azt megelőzően díjmentesen tudja lemondani telefonon, e-mailen vagy egyéb szöveges üzenetben. Az időponton való meg nem jelenés lemondásnak minősül és a 6. pontban foglalt kötbér fizetési kötelezettséget keletkezteti az Ügyfél oldalán.
3.8 A Szolgáltató jogosult arra, hogy ha a szolgáltatás, oktatás elvégzését előleg fizetéshez kösse, az előleg határidőben történő meg nem fizetése esetén az Ügyfél időpontját – az Ügyfél egyidejű értesítése mellett – törölje, mely egyúttal az Ügyfél szerződéstől való elállásának is minősül.
4. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei
4.1 A Szolgáltató, illetve a Szolgáltató képviseletében szolgáltatást nyújtó személy tevékenységét az adott helyzetben általában elvárható gondossággal, a szakmai követelmények keretei között, az etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és lelkiismerete szerint, a rendelkezésére álló tárgyi és személyi feltételek által meghatározott szinten, szakmai kompetenciáinak megfelelően, továbbá a tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályok, előírások, szakmai szabályok és protokollok betartásával nyújtja.
4.2 A Szolgáltató a Szolgáltatást az Ügyfél adatszolgáltatása és (adott Szolgáltatások esetében) az előzetes szakorvosi konzultáció alapján végzi. A Szolgáltató a Szolgáltatás szakmai szempontú elemeit maga jogosult meghatározni, illetve jogosult a kezelés során azt bármikor megváltoztatni.
4.3 A Szolgáltató a szolgáltatások teljesítéséhez jogosult közreműködőket, alvállalkozókat igénybe venni, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha a tevékenységet saját maga látta volna el. A Szolgáltató a közvetített szolgáltatásokat változatlan formában, de nem feltétlenül változatlan áron értékesíti a Páciens részére.
4.4 A Szolgáltató a szakmai szabályok betartására akkor is köteles, ha ez a Páciens kérésével vagy igényével ellentétes. Ha a Páciens által kért kezelés, beavatkozás jogszabályba vagy szakmai szabályba ütközik, Szolgáltató köteles az ellátást megtagadni. A Szolgáltató jogosult továbbá a kezelést akkor is megtagadni, ha
4.5 Ha bármely előre nem látható váratlan külső ok vagy körülmény miatt Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtására a lefoglalt időpontban vagy helyen nem képes, nem minősül Szolgáltató részéről szerződésszegésnek, így a Páciens új, egyeztetett időpontban, illetve helyen veheti igénybe a szolgáltatást.
4.6 Szolgáltató jogosult arra, hogy a kezelőorvos/kezelő személy személyét megváltoztassa, amiről a Pácienst – amennyiben lehetséges – előre, kellő időben tájékoztatja.
4.7 A z Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató garanciát és felelősséget az elvégzett oktatásra, tréningre, kezelésre (annak maximális szakmaiságára) vállal, nem pedig a kezelés eredményére, hiszen azt számos, a Szolgáltató kompetenciáján, felelősségén és lehetőségén túlmutató tényező befolyásolja, tehát eredménykötelem nem áll fenn.
4.8 Az oktatások, tréningek esetében a Szolgáltató az elméleti képzéshez a továbbképzési anyagot, tollat, jegyzetpapírt, a gyakorlati képzéshez a töltőanyagot, gumikesztyűt, maszkot, lábzsákot biztosítjuk. Ha az Ügyfélnek az kényelmesebb, nyugodtan hozhatja saját papucsát, rendelői cipőjét és öltözékét is, a képzés gyakorlati idejére az átöltözés lehetősége biztosított.
5. Az Ügyfél jogai és kötelezettségei
5.1 Az Ügyfél köteles a lefoglalt időpontot megelőzően legkésőbb 10 perccel megjelenni, a lefoglalt időpontban kezelés megkezdésére készen állni, a Szolgáltató által az igényelt kezeléssel összefüggésben kért adatokat és tájékoztatást megadni, a házirendet betartani és a kísérőjével betartatni, valamint a Szolgáltatás díját Szolgáltató részére megfizetni. A Páciens köteles továbbá tiszteletben tartani az ellátására vonatkozó és a hatályos magyar jogszabályokat, valamint a Szolgáltató működési rendjét.
5.2 Az Ügyfél jogosult a kezelésről, annak menetéről és várható költségeiről tájékoztatást és árajánlatot kérni.
5.3 Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az egészségügyi szolgáltatások igénybevételéhez előzetes személyes orvosi konzultáción való részvétel, valamint a kezelés/vizsgálat napján páciens regisztrációs dokumentáció és beleegyező nyilatkozat(ok) aláírása szükséges. A Páciens tudomásul veszi, hogy amennyiben a jogszabály által előírt, vagy a Szolgáltató által kért tájékoztató, vagy belegyező, állapotfelmérő nyilatkozatok aláírását megtagadja, úgy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni és amennyiben ezzel összefüggésben költsége és/vagy kára merült fel, úgy azt a Pácienssel szemben érvényesíteni (6. pont).
5.4 Az Ügyfelet megilleti az önrendelkezéshez való jog, amelynek gyakorlása keretében szabadon döntheti el, hogy a Szolgáltatást, oktatást, tréninget igénybe kívánja-e venni. Az Ügyfél a kezelést, orvosi beavatkozást, tréninget bármikor jogosult visszautasítani, illetve megszakítani. A Szolgáltatás szerződéskötést követően történt megszakítása, magtagadása vagy megszüntetése esetén azonban a Páciens a már elvégzett Szolgáltatás díját, továbbá a Szolgáltató esetlegesen felmerült kárát és költségeit a 6. pont szerint köteles a Szolgáltatónak megfizetni.
5.5 Az Ügyfél köteles a Szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai, higiéniás és mentális állapotban személyesen megjelenni, ezek hiányában a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadja.
5.6 Az Ügyfél jogosult – az egészségügyi törvényben foglaltak szerint – a róla készült egészségügyi/kezelési dokumentációban foglaltakat megismerni.
5.7 Az Ügyfél jogosult arra, hogy az egészségügyi ellátásában részt vevő személyek az ellátása során tudomásukra jutott információkat, különösképpen a Páciens egészségügyi állapotára vonatkozó és személyes adatait csak az arra jogosulttal közöljék, és azokat a vonatkozó jogszabályok szerint kezeljék. A Páciensnek joga van arról nyilatkozni, hogy kezeléséről, az elvégzendő beavatkozásokról, azok várható kimeneteléről kiknek adható felvilágosítás, illetve kiket zár ki egészségügyi és személyes adatainak részleges vagy teljes megismeréséből. A Páciens tudomásul veszi, hogy törvényben szabályozott esetekben Szolgáltató az egészségügyi és/vagy személyes adatait a Páciens hozzájárulása hiányában is köteles közölni harmadik személyekkel.
5.8 A Páciens köteles Szolgáltatóval, közreműködőkkel, alvállalkozóival és munkatársaival együttműködni, és kifejezetten tájékoztatni a Szolgáltatót mindarról, amely szükséges lehet a megfelelő kezelés kiválasztásához, egyes beavatkozások és/vagy kezelések elvégzéséhez, ideértve többek között az Ügyfél betegségeit, gyógykezeléseit, a rendszeresen vagy az adott időben átmenetileg szedett gyógyszereit vagy gyógyhatású készítményeket, a Szolgáltatás nyújtását megelőző invazív és non-invazív orvosi/esztétikai beavatkozásokat. Az Ügyfél együttműködési kötelezettségei közé tartozik az is, hogy a Szolgáltatónál igénybe vett kezeléssel kapcsolatban a Szolgáltatótól kapott rendelkezéseket minden esetben betartsa. A Páciens köteles továbbá a Szolgáltatónál – különösen első megjelenéskor – a jogszabályban előírt személyes adatait a Szolgáltató regisztrációt és/vagy adminisztratív háttérmunkát ellátó munkatársának hitelt érdemlően igazolni.
6. A Szolgáltatás díja és a fizetési feltételek. Speciális kötbér fizetési esetek
6.1 A szerződés szerinti Szolgáltatások díja a Szolgáltató árajánlata szerinti díj, mely magában foglalja a kezelés, oktatás díját és az anyagköltséget. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az árajánlat szerinti díj csak változatlan körülmények esetén érvényes, azaz az abban előirányzott díjtételek a kezelés során előálló szakmai okok, pl. előre nem látható, de vagy szükséges és indokolt, vagy a Páciens által kifejezetten kért többlet beavatkozások/kezelések, további anyagszükséglet stb. miatt is módosulhatnak.
6.2 A teljesített Szolgáltatások díját a Páciens minden esetben köteles megfizetni a Szolgáltató részére, még akkor is, ha azt állítja, hogy a kezelés eredményével nem elégedett. Az Ügyfél abban az esetben is a teljes díj megfizetésére köteles, ha az Ügyfél 10 percet meghaladó időtartamban késik, de a Szolgáltató a kezelést elvégzi, azonban a tervezettnél rövidebb időtartam alatt. Ebben az esetben a hiányzó időtartam pótlására – a Szolgáltató belátása szerinti kivételes esetektől eltekintve – nincs lehetőség és a Páciens erre hivatkozással semmilyen kártérítésre nem jogosult.
6.3 Az Ügyfél a díjat a kezelést követően (oktatás, képzés, tréning esetében előre utalással), a helyszínen köteles megfizetni készpénzben, bankkártyával vagy azonnali átutalással. Az egyes fizetési módok fizetéskor – adott esetben – értelemszerűen kombinálhatók.
6.4 Késedelmes fizetés esetén Páciens a Ptk. szerinti törvényes késedelmi kamat fizetésére köteles.
6.5 Ha az Ügyfél a díjat külföldi bankszámláról vagy bankkártyával fizeti meg, ennek valamennyi költsége, beleértve az átváltással felmerülő költségeket is, a Pácienst terheli.
6.6 Ha az Ügyfél a megkezdett oktatás, tréning, kezelés megszakítását vagy megszüntetését kéri, az igénybe vett szolgáltatás díját, a Szolgáltató ebből eredő kárát, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségeit köteles Szolgáltató részére megfizetni.
6.7 Amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását a jelen ÁSZF-ben szabályozott és meghatározott bármely okból megtagadja, ideértve azt az esetet is, ha a Szolgáltató a kezelést megkezdte, de annak befejezése vagy annak eredménye a Páciens szerződésszegése miatt meghiúsul, vagy a Páciens késése miatt a kezelés nem vagy részben nem végezhető el, a Páciens kötbér fizetésére köteles, melynek mértéke megfelel az adott kezelés díjának.
6.8 Ha a Páciens a konzultációs időpontot 24 órán belül mondja le, a Szolgáltató ebből eredő kárát, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségeit, de legalább 15.000 Ft összeget köteles a Szolgáltató részére megfizetni.
6.9 Az a nem várt eset, amikor a Szolgáltató bármely előre nem látható váratlan külső ok vagy körülmény miatt a szolgáltatás nyújtására a lefoglalt időpontban vagy helyen nem képes, nem minősül Szolgáltatói szerződésszegésnek, a Páciens pedig új egyeztetett időpontban veheti igénybe a szolgáltatást, kár- vagy költségtérítési igénnyel azonban nem léphet fel a Szolgáltatóval szemben.
6.10 Abban az esetben, ha a Szolgáltatás igénybevétele olyan okból marad el, amiért a Páciens nem tehető felelőssé (ide értve különösen, de nem kizárólagosan azt az esetet is, ha egészségügyi probléma miatt nem végezhető el az Ügyfél által kért beavatkozás/kezelés), és azt hivatalos irattal igazolja, kötbér vagy díjfizetési kötelezettség az Ügyfelet nem terheli.
7. Adatvédelmi rendelkezések
7.1 A Szolgáltató a Páciens személyes adatait a mindenkor hatályos jogszabályoknak és az IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum saját Adatvédelmi Szabályzatában foglaltaknak megfelelően kezeli. A hatályos Adatvédelmi Szabályzat az IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum honlapján (www.idealmed.hu) elérhető.
7.2 A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, hogy az Ügyfél részéről az adatszolgáltatás önkéntes, azonban a Szolgáltató által az Ügyfél egészségi állapotáról kért, illetve általa szolgáltatott adatok, információk és ezek változásának a Szolgáltatóval való közlése az egészségügyi szolgáltatás nyújtásához szükséges.
Adatszolgáltatás hiányában a Szolgáltató adott esetben nem a megfelelő kezelést nyújtja, illetőleg a beavatkozásokkal járó kockázatokat nem tudja megfelelően felmérni.
7.3 A Szolgáltató az Ügyfél elérhetőségi adatait (név, telefonszám, e-mail cím, levelezési cím stb.) adatbázisában rögzíti abból a célból, hogy a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól, illetve az ügyfelet érintő egyéb változásokról tájékoztassa.
8. Felelősség és szavatosság. Kizárások
8.1 A Szolgáltató a Szolgáltatásokat a mindenkori szakmai szabályoknak megfelelően, a legnagyobb szakmai gondosság mellett, legjobb tudása szerint nyújtja. A Páciens tudomásul veszi, hogy valamennyi beavatkozásnak, kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért a Szolgáltató nem tehető felelőssé, azaz amelyet a szakmai szabályoknak megfelelően végzett, a Páciensnek kell viselnie.
8.2 A Szolgáltató mindent megtesz a Páciens által kívánt hatás, eredmény elérése érdekében, ugyanakkor a Páciens tudomásul veszi, hogy a szervezet egyéni biológiai reakcióitól, valamint az előre látható és előre nem látható kockázatoktól függően a várható eredmény az átlagostól eltérhet, mely eltérés miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Tekintettel továbbá arra, hogy az esztétikai beavatkozások/kezelések eredményének megítélése egyénenként eltérő módon rendkívül szubjektív, a Szolgáltatót esztétikai jellegű reklamáció esetére semmiféle felelősség nem terheli, illetve a Szolgáltató kizár minden esztétikai jellegű reklamációhoz kapcsolódó anyagi, vagy bármely egyéb felelősséget.
8.3 A műtéti és egyéb beavatkozások és kezelések közismert, valamint a Szolgáltató által a Pácienssel ismertetett kockázatain túl esetenként előre nem látható, speciális, elsődlegesen esztétikai panaszokat, tüneteket, következményeket okozó elváltozások, bevérzések, bőr elszíneződések, változó vastagságú hegek, torzulások stb. keletkezhetnek a Páciens által kért egyes beavatkozások következtében, melyekért a Szolgáltató nem felel abban az esetben, ha minden tekintetben a szakma szabályai és a beavatkozásra/kezelésre irányadó protokollok szerint járt el. Az ilyen kockázati tényezők, panaszok és tünetek felmerülése a Páciens oldalán nem minősül a Szolgáltató részéről szerződésszegésnek, így ezekért a Szolgáltató a felelősségét teljességgel kizárja.
8.4 Nem terheli olyan szövődményekért, vagy egyéb betegségekért, melyek abból erednek, hogy a Páciens jelen ÁSZF-ben, vagy a külön szerződésben foglalt kötelezettségeit megszegi, a kezelést végző orvos vagy a Szolgáltató nevében eljáró kezelő személy által adott utasításokat, javaslatokat vagy tanácsokat nem tartja be.
8.5 A Szolgáltató által nyújtott összes szolgáltatás igénybevétele előtti orvosi vagy kezelő által felvett anamnézisen túlmutató, esetlegesen fel nem merült, vagy eltitkolt, de a kezelés és az Ügyfél által kívánt végeredmény szempontjából fontos, befolyásoló tényezőnek tekinthető információ visszatartásából eredő károk kizárólag a Páciens terhelik, azokért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik.
8.6 Egyes szolgáltatások esetén a Szolgáltató által javasolt és egyeztetett kontroll vizsgálaton Az Ügyfél köteles megjelenni. Amennyiben az Ügyfél az ilyen kontroll vizsgálaton nem jelenik meg és/vagy a Szolgáltató kezeléssel kapcsolatos utasításait nem tartja be és/vagy más szolgáltatónál jelentkezik a kezeléssel/beavatkozással kapcsolatban esetlegesen felmerült probléma megoldása érdekében és/vagy a Szolgáltató által kezelt területen más szolgáltató által újabb beavatkozás történik, úgy a Szolgáltató mentesül a Páciensen korábban általa végzett kezeléssel/beavatkozással kapcsolatos minden felelősség alól.
8.7 A Szolgáltató a fenti eseteken túl mentesül továbbá a felelősség alól, ha a Páciens a javasolt kezelés(eke)t nem vette igénybe, és a panasza a be nem fejezett kezelés(i sorozat) következménye; a Páciens olyan egészségromlása és/vagy a felhasznált anyag ebből eredő meghibásodása vonatkozásában, amelyet Az Ügyfél életmódja, rossz szokása vagy betegsége okoz; az Ügyfél nem megfelelő életvitele, dohányzás, alkoholfogyasztás vagy kábítószer, illetve gyógyszer hatása következtében kialakuló panaszok tekintetében; az Ügyfél számottevő súlyváltozása esetén; egyéb súlyos általános betegség esetén.
8.8 A Szolgáltató nem tehető felelőssé azokért az esetlegesen felmerülő költségekért és károkért, amelyek az Ügyfelet a Szolgáltatónál felmerült olyan vis maior helyzet miatt érik, melynek következtében a Szolgáltató időszakosan nem tudja a vállalt szolgáltatást teljesíteni. A jelen ÁSZF szempontjából vis maiornak minősül különösen a háború, természeti kár és a kezelőorvos vagy a Szolgáltató adott szolgáltatással kapcsolatos közreműködőjének bármely okból bekövetkező betegsége, halála, sztrájkja vagy időleges távolléte, valamint a Szolgáltató rendelőjét érintő közszolgáltatások szünetelése.
8.9 A Szolgáltató a Páciens és a vele érkező kísérők, hozzátartozók személyes holmijáért és tárgyaiért az IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum területén felelősséget nem vállal és nem köteles a Páciensnek és a vele érkező kísérőknek, hozzátartozóknak az IdealMed Orvos-Esztétikai Központ területén felejtett tulajdonát, személyes tárgyait megőrizni és/vagy az érintetthez eljuttatni.
8.10 A Szolgáltató a fentieken túl is csak olyan szerződésszegésért, illetve kárért tartozik felelősséggel, amelyet szándékosan okozott, és amely kifejezetten és közvetlenül a szolgáltatás nyújtásával vagy a Szolgáltató magatartásával áll összefüggésben. A felelősség kizárása nem vonatkozik az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségre.
PANASZKEZELÉS
9.1 A panaszügyintézés helye a Szolgáltató székhelye, melynek levelezési címe: 10 54 Budapest, Hold u. 29. I/1. Ezenkívül a panaszok közlése érdekében a Szolgáltató ügyfélszolgálatot tart fenn, melynek elérhetőségei: info@idealmed.hu, +36707088025
9.2 Célunk, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsünk. Ha a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti elérhetőségeken közölheti.
9.3 A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Felhasználónak.
9.4 Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt esetlegesen elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésre bemutatja.
9.5 Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti az alábbi elérhetőségeken.
9.6 A Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
9.7 Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1051 Budapest, Sas u.19. III. em.
Központi telefonszám: +36 1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu
Vagy területi szerveinek listáját itt találja: https://www.kormanyhivatal.hu/hu
A Fogyasztóvédelmi portált itt találja: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Panasza esetén lehetősége van az alábbi békéltető testülethez fordulni:
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Honlap cím: www.bekeltet.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek
10. Egyéb rendelkezések
10.1 A szerződés a megrendelt szolgáltatás teljesítéséig tartó határozott időre jön létre.
10.2 A Szolgáltató jogosult arra, hogy bármikor, de különösen jogszabályváltozások, szakmai előírások, protokollok, a nemzetközi partnerek standardjainak változása esetén a jelen ÁSZF rendelkezéseit módosítsa. A módosított ÁSZF a rajta feltüntetett időponttól hatályos, és a hatályba lépést megelőzően közzétételre kerül a Szolgáltató honlapján.
10.3 A Felek a szerződéskötés és teljesítése során kötelesek együttműködni és tájékoztatni egymást a szerződést érintő lényeges körülményekről, és ezek változásáról. A tájékoztatás elmaradásából, késedelméből adódó jogkövetkezmények az információ közlést nem, vagy késedelmesen teljesítő Felet terhelik.
10.4 A Páciens jogosult a Szolgáltatás nyújtónál igénybe vett kezeléssel/beavatkozással kapcsolatban a Szolgáltatónál panaszt tenni. A Szolgáltató köteles a panaszt kivizsgálni, és ennek eredményéről a Pácienst a lehető leghamarabb, de legfeljebb harminc munkanapon belül írásban tájékoztatni. A panaszjog gyakorlása nem érinti a Páciensnek azon jogát, hogy a külön jogszabályokban meghatározottak szerint – a panasz kivizsgálása érdekében – a betegjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon.
10.5 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok, különösen a 2013. évi V. törvény (Ptk.), illetve az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény (Eütv.) rendelkezései az irányadóak.